Despre acnee

In anumite etape din viata unui om ( adolescenta,pubertate,maturitate), isi fac simtita prezenta cateva afectiuni medicale, iar una dintre cele mai frecvent intalnite este acneea.

Ce este acneea? De cele mai multe ori, acneea este produsul unor pori infundati, cauzata de o hipersecretie a glandelor sebacee. Trebuie retinut ca acneea NU este o infectie, dar o infectie existenta in organism poate inrautati situatia.
Eu, de cand ma stiu nu am avut niciodata probleme cu acneea. In adolescenta abia daca imi aparea cate un cos izolat, si asta in perioada menstruatiei. Situatia a inceput sa se schimbe radical in urma cu 3 ani, can am inceput sa am dereglari hormonale ce imi afectau menstruatia.
Cum se manifesta dezechilibrul hormonal? Depinde ce anume afecteaza. In cazul meu, mie imi este afectata hipofiza (glanda pituitara-glanda endocrina),situata la baza creierului,de forma rotunjita si cu diametrul de 1,3 cm. In urma testului cu RMN,mi-a reiesit ca am microadenom hipofizar (tumora benigna) ⇒ ACNEE.
Fac o paranteza ca sa spun ca mie imi este foarte mare prolactina, lucru care duce la lipsa menstruatiilor, insa cu un tratament medicamentos adecvat,bazat pe carbegolina (Dostinex), reusesc sa imi readuc la normal functiile glandei.Fireste, exista posibilitatea interventiilor chirurgicale,dar,pe moment,prefer sa iau Dostinex.
Tratamentul acneei. Pana sa descopar produsele adecvate tenului meu afectat de acnee,am incercat cate-n luna si-n stele.Fara efect bineinteles - pana cand m-am hotarat sa imi iau strictul necesar pentru tratare:gel de curatare pentru ten gras ( Bioderma ) + crema Sebium Global ( Bioderma), solutie locala cu arbore de ceai de la The Body Shop. Ocazional, cand acneea era in floare, ma foloseam gelul de curatare destinat tenului acneic de la Yves Rocher. Si intr-adevar, cu aceste produse am vazut rezultate.
Acum reusesc sa mentin  sub control acneea, ba chiar timp de cateva luni ( 2- 3) nu am mai avut deloc acnee.
Stiu ca acneea este o problema pentru fiecare dintre noi care se confrunta cu ea, dar tratata cu seriozitate si vizita la un doctor dermatolog,poate fi tinuta sub control,evitand astfel aparitia cicatricilor care trec destul de greu.





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Consumate 3

Dezamagire # 2 - Fond de ten hidratant cu efect Nude de la Yves Rocher

Review 10 - FDT Too Faced Peach Perfect